Kategórie
 
 
 
 
 

Pečivo skrátka milujeme

článok zo zdroja:https://www.startitup.sk/pecivo-skratka-milujeme-viac-ako-polovica-slovakov-si-dopraje-chrumkavy-chlieb-aj-viackrat-denne/
Pečivo skrátka milujeme. Viac ako polovica Slovákov si dopraje chrumkavý chlieb aj viackrát denne

Mária Ambrozová / 13. mája 2018 / Food biznis 
 

 

zdroj: Startitup

  • Šta­tis­tiky uka­zujú, že len jedno je­diné per­cento Slo­vá­kov vô­bec neje pe­čivo
  • Zato 55 % z nás si ho do­praje aj viac­krát denne
  • V ob­ľú­be­nosti jed­no­značne ve­die tra­dičný pše­nično-ražný chlieb a zá­u­jem o tra­dičné biele rožky po­maly klesá


Aj keď doba sa mení a naše ja­zýčky sú čím ďa­lej, tým mls­nej­šie, pe­čivo je jed­nou z vecí, ktorá roz­hodne z nášho je­dál­nička tak ľahko ne­zmizne. Podľa naj­nov­šieho pries­kumu siete su­per­mar­ke­tov Billa, je čerstvý chlieb a pe­čivo pre Slo­vá­kov stále ne­od­mys­li­teľ­nou sú­čas­ťou dňa a až 55 % z nás, si ho do­prace aj viac­krát denne.


Pe­čivo aj na­priek me­nia­cim sa tren­dom stále zo­stáva naj­čas­tej­ším ar­tik­lom v na­šich ná­kup­ných ko­ší­koch a za­tiaľ čo chrum­kavé a čerstvé si denne za­do­váži viac ako po­lo­vica Slo­vá­kov, vieme si po­ra­diť aj so star­šími kús­kami. Po­tra­vi­nami ne­plyt­váme a star­šie pe­čivo to­as­tuje či vy­práža až pä­tina z nás.Zdá sa ti, že okolo teba všetci po­maly za­čali vy­púš­ťať kla­sické pe­čivo a sna­žia sa vy­hý­bať lepku? Re­pre­zen­ta­tív­nym pries­ku­mom na vzorke 500 res­pon­den­tov Billa zis­tila, že tento trend nie je až tak roz­ší­rený, ako by sa mohlo zdať. Aj keď… An­keta uká­zala, že chlieb alebo pe­čivo vô­bec neje 1 % z opý­ta­ných a za­tiaľ čo až 43,4 % Slo­vá­kov chce svoj po­diel pe­čiva v strave zní­žiť, vy­lú­čiť úplne sa ho ne­chystá. Kla­sický biely ro­žok si v ob­chode kúpi síce už len 12,4 % Slo­vá­kov, no v ob­ľú­be­nosti stále jed­no­značne ve­die tra­dičný pše­nično-ražný chlieb (32 %). Na­sle­duje ce­lo­zrnné pe­čivo s 18 % a 16 % zá­kaz­ní­kov si vy­berá ce­lo­zrnný chlieb. Až 34 % z nás si v ob­chode dô­kladne kon­tro­luje zlo­že­nie pe­čiva a 46 % as­poň nie­kedy.


Odporúčame Na­priek tomu, že sa ja­víme ako kon­zer­va­tívny ná­rod, me­dzi Slo­vákmi pre­va­žujú tí, ktorí radi v ob­chode vy­skú­šajú no­vinky. Vyše po­lo­vica opý­ta­ných rada siahne po úplne no­vom druhu pe­čiva keď ich ob­ľú­bený pro­dukt nie je v po­nuke, no nežné po­hla­vie vedú aj trendy (ak­tu­álne kvá­sok či su­per­pot­ra­viny). Aj vďaka týmto vý­sled­kom sa vie Billa svo­jim zá­kaz­ní­kom pris­pô­so­biť a ok­rem toho, že už dl­ho­dobo po­núka chrum­kavé pe­čivo kaž­dých 30 mi­nút, od ap­ríla roz­ši­ruje svoju po­nuku o nie­koľko no­vi­niek.

 
Fakt, že spo­loč­nosť je na na­šom trhu už štvrť­sto­ro­čie do­ka­zuje, že slo­ven­ský zá­kaz­ník tu vždy nájde to, čo po­tre­buje. Vo­ňavé pe­čivo s troš­kou oli­vo­vého oleja, ci­buľ­kou, rôz­nymi se­mien­kami, orieš­kami či ovoc­nými pl­n­kami, je dobrý ná­pad na ra­ňajky, snack po­čas hek­tic­kého dňa aj sýtu ve­čeru. Takže ak si práve v práci alebo doma a oz­val sa hlad, vieš kam máš za no­vin­kami ísť.

Člá­nok vzni­kol v spo­lu­práci so spo­loč­nos­ťou BILLA.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia